Op De Springplank maken we gebruik van diverse leermiddelen om ons onderwijs zo effectief en inspirerend mogelijk te maken. We combineren traditionele materialen, zoals (methode)boeken en werkboeken, met moderne digitale hulpmiddelen. Door deze combinatie kunnen leerlingen op een interactieve en gevarieerde manier leren.
Digitale hulpmiddelen in ons onderwijs
In onze steeds digitalere wereld is het belangrijk dat kinderen verantwoord leren omgaan met technologie. Daarom integreren we ICT structureel in ons onderwijs. We maken in de klas gebruik van moderne smartboards, tablets en computers om de lessen dynamisch en toegankelijk te maken.
Vanaf groep 3 werken leerlingen regelmatig met digitale devices. Vanaf groep 5 hebben we het voornemen dat we het Snappet-platform voor vakken als rekenen, taal en spelling gaan gebruiken. Dit systeem helpt leerlingen om de lesstof op hun eigen tempo en niveau te verwerken, terwijl de leerkracht direct kan inspelen op hun leerbehoeften.
Ook bij de kleuters willen we een basis leggen voor digitale vaardigheden. Daarom is het ons plan om hen spelenderwijs kennis te laten maken met tablets, zodat ze al vroeg leren omgaan met technologie op een educatieve manier.
Door deze integratie van leermiddelen en ICT zorgen we ervoor dat ons onderwijs niet alleen eigentijds en effectief is, maar ook aansluit bij de behoeften en ontwikkeling van elk kind.
Op De Springplank maken we gebruik van diverse leermiddelen om ons onderwijs zo effectief en inspirerend mogelijk te maken. We combineren traditionele materialen, zoals (methode)boeken en werkboeken, met moderne digitale hulpmiddelen. Door deze combinatie kunnen leerlingen op een interactieve en gevarieerde manier leren.
Digitale hulpmiddelen in ons onderwijs
In onze steeds digitalere wereld is het belangrijk dat kinderen verantwoord leren omgaan met technologie. Daarom integreren we ICT structureel in ons onderwijs. We maken in de klas gebruik van moderne smartboards, tablets en computers om de lessen dynamisch en toegankelijk te maken.
Vanaf groep 3 werken leerlingen regelmatig met digitale devices. Vanaf groep 5 hebben we het voornemen dat we het Snappet-platform voor vakken als rekenen, taal en spelling gaan gebruiken. Dit systeem helpt leerlingen om de lesstof op hun eigen tempo en niveau te verwerken, terwijl de leerkracht direct kan inspelen op hun leerbehoeften.
Ook bij de kleuters willen we een basis leggen voor digitale vaardigheden. Daarom is het ons plan om hen spelenderwijs kennis te laten maken met tablets, zodat ze al vroeg leren omgaan met technologie op een educatieve manier.
Door deze integratie van leermiddelen en ICT zorgen we ervoor dat ons onderwijs niet alleen eigentijds en effectief is, maar ook aansluit bij de behoeften en ontwikkeling van elk kind.